“Hardlopen doe ik al bijna heel mijn leven. Enorm verslaafd kun je wel zeggen. Als ik een aantal dagen niet kan lopen gaat dat ten koste van mijn humeur. Als wedstrijdloper op afstanden van 5 kilometer tot de marathon train ik op het randje van wat mijn lichaam aankan. Het komt dan het nog wel eens voor dat ik daar overheen ga met een blessure of pijntje tot gevolg. In de loop van de jaren leerde ik steeds meer bij over de belastbaarheid van mijn eigen lichaam en hoe ik dat kan optimaliseren. Sinds een aantal jaar heb ik enorme stappen gemaakt op het gebied van sportvoeding. Aan de ene kant om mijn prestatie tijdens een training of wedstrijd te vergroten en aan de andere kant om beter te herstellen van een intensieve training.

In het verleden dronk ik weleens wat water tijdens een training. Na een zware training was ik niet bezig met mijn herstel op het gebied van voeding. Na analyse van mijn eet- en drinkpatroon door een sportdiëtist kreeg ik toch wel op mijn kop: hoe kon ik zo slecht voor mijn lichaam zorgen terwijl ik zoveel van mijn lichaam vraag? Ik dacht altijd dat eiwitshakes en sportdranken onzin waren, water is immers toch ook vocht en in een boterham zit toch ook energie?!? Na een goede uitleg met gepersonaliseerd sportvoedingsschema en passend advies om eens te kijken op www.power2sports.nl heb ik mezelf gelukkig kunnen overtuigen van het nut van goede sportvoeding. Tijdens trainingen langer dan 60 minuten (bij hitte eerder) en tempotrainingen neem ik altijd drinken mee in de vorm van PeptiPlus. Dit zorgt ervoor dat zowel vocht als mineralen aangevuld worden, en dat ik tijdens de training extra energie binnenkrijg. De toevoeging van peptides maakt  dat ik tijdens trainingen langer kan blijven lopen op een hoog tempo. Voorheen was het laatste stuk van een (lange)duurloop altijd zwaar en voelde ik me futloos worden. Door wat aanpassingen in mijn drinkpatroon kan ik veel beter doorlopen en voel ik me ook de rest van de dag veel fitter! Daarnaast is PeptiPlus voor mij ideaal omdat ik voorheen nog wel eens klachten kreeg van mijn maag en darmen. Na zo’n 20 minuten begon mijn maag te klotsen soms gevolgd door een sprint naar de wc omdat mijn darmen het niet aankonden. Bij gebruik van PeptiPlus heb ik hier gelukkig geen last meer van.

Ook mijn herstel na een training is verbeterd. Dat ik tijdens een training moet drinken wist ik eigenlijk wel, maar het gebruik van eiwitten na een hardlooptraining was voor mij totaal nieuw. Eiwitshakes zijn toch voor bodybuilders? Na uitleg van de sportdiëtist werd mij duidelijk dat het ook voor mij belangrijk is om na een intervaltraining of lange duurloop aan mijn herstel te werken door voldoende eiwitten te nemen. De QWIN producten bevatten de juiste dosis eiwitten om mijn spier en peesherstel na een training een boost te geven. Je komt zo veel sneller aan de hoeveelheid dan door middel van gewone voeding. De QWIN 100% Whey Protein shake banaan bereid met melk is mijn favoriet. Aan het einde van een zware training kijk ik al uit naar mijn shakie bij thuiskomst! Sinds ik de QWIN 100% Whey Protein gebruik merk ik dat mijn lichaam sneller herstelt van een zware inspanning en de dagen erna heb ik meer energie voor een goede training en veel minder last van spier en peesklachten.

Kortom: investeer in je gezondheid en sportprestatie door je basisvoeding aan te vullen met goede sportvoeding. Zelf ben ik erg tevreden met het uitgebreide en kwalitatieve assortiment op www.power2sports.nl!”

Luc Schout PeptiPlus

Ook aan de slag met jouw eigen sportvoedingsschema? Klik hier en download jouw exemplaar, je kunt kiezen uit duur- en krachtsport.